Ny kameraväska önskas

Strax efter att vi köpte systemkameran i julas skaffade jag en kameraväska. Det blev en Vanguard Up-Rise 14Z. Stor nog att rymma kameran och standardzoomen men inte så mycket mer. En smidig väska helt enkelt. Som vi nu växt ur...

Skaffade för en tid sedan Canons mest prisvärda objektiv (EF 50mm f/1.8 II) och man vill ju gärna ha med sig bägge objektiven samt lite andra småprylar. Det behövs alltså en annan väska. Och jag fyller år snart...

Vill fortfarande ha en smidig väska. Utökas utrustningen med fler objektiv får ytterligare en väska införskaffas som har lite marginal när det gäller utrymmet. Har tagit mig tid och tittat runt lite mer nu och fastnat för Lowepro Passport Sling:


Väskan ser inte ut som en typisk kameraväska, vilket kan vara en fördel ibland. Den är smidig och den rymmer det jag behöver. Tror jag sätter en sådan på önskelistan...

Ett tips till alla på jakt efter en ny kameraväska. Besök Cambags, en webbplats dedikerad till kameraväskor av alla de slag. De har ett ganska stort register över kameraväskor där vanliga användare lägger upp bilder på sina väskor och beskriver hur de använder dem inklusive bilder på väskorna med utrustning. Helt suveränt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback