Måste testas

Efter lördagens misslyckade lunch tog jag några raska steg till S:t Eriksboden för att trösta mig med en dubbel espresso. Kvinna som driver stället serverar fortfarande Uppsalas bästa espresso. Under mitt besök där såg jag den, glassboxen som skyltade med en glasstrut för 40 kr(!). Köpte ingen då men jag lovar att återkomma med ett test - en sådan glass måste bara testas. Kan det vara värt att avstå nästan två stora paket Sia gräddglass? Eller ett paket från Ben & Jerry's?

Vad var det då för glass som betingade det höga priset? Ett är säkert, GB var inte inblandade. Glassen kom från Hansens Flødeis. Struten var en Vanille Vaffel. Beskrivningen låter så här:

"Flødeis med Madagaskar-vanille, dyppet i Valrhonachokolade 70% kakao og hasselnødder."

Nog måste det vara värt att spendera 40 kr för att få testa något sådant?

Kommentarer
Postat av: Q

Kvalite går före kvantitet...men inte alltid. :-)

2007-06-13 @ 13:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback