Han gav upp

Bokade bredbandstelefoni med Tele 2 igår. Senare på eftermiddagen ringde en kille från något telefonbolag och kom med ett, i hans ögon, fantastiskt erbjudande. Fast han började med att ljuga, han påstod att vårt telefonnummer skulle vara ett av tusen utvalda i Uppsala för deras erbjudande. När jag sa att han ljög struntade han i att svara på det utan babblade bara på om sitt erbjudande. Då upptäckte jag det, universalmedlet mot försäljare av telefonabonnemang:
"Jag har precis tecknat Tele 2 bredbandstelefoni." Killen blev tyst. Sedan kom den förlösande frasen: "Jaha, deras priser går ju inte att slå nu." Sedan berättade han att han sålt det tidigare och jag sa adjö.

Nästa gång någon vill sälja ett abonnemang till din fasta telefon, säg bara att du har bredbandstelefoni från Tele 2...

...och nej, jag är inte sponsrad av Tele 2.



Ljuspunkter
- Vi flyttar om två veckor
- Slänga skräp som dröjt sig kvar i någon låda...
- Syster som fixar banankartonger
- Brorsa som lovar hjälpa till med flytten
- Arbetsgivare som lånar ut både bil och stort släp

Mindre ljusa punkter
- Packa

...livet är ljust nu... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback