Wesserbisser

Ringde Tele 2 idag. Företaget som inte skickar räkningar utan kortväxta människor. Tror de är ensamma i väst med att hålla på med människohandel helt öppet.

Skulle beställa deras
bredbandstelefoni. Ringde deras kundtjänst och hamnade i den sedvanliga tonvalsmenyn. Denna gång fanns det sju val. Valde nr 1 för att teckna abonnemang. Valde sedan 1 igen för fast telefoni (det andra alternativet gällde mobil telefoni). Hamnar hos en wisserbesser som meddelar att jag valt fel om jag vill ha bredbandstelefoni. Men det fanns ju inte i menyn, svarade jag. Hon kontrade med att jag inte lyssnat tillräckligt men att hon var på bra humör och kunde koppla mig vidare. Vidarekopplad blev jag också. Innan jag hann påpeka att deras meny var ologisk och att ingen orkar lyssna igenom sju alternativ för att se om något av dem passar bättre än "Beställa abonnemang" när man vill beställa ett abonnemang på bredbandstelefoni.

Nåja, fram kom jag och abonnemang fick jag beställa.

Hur vore det om Tele 2 pratade med någon som kan något om användargränssnitt? Det var uppenbart att jag inte var den första som kommit fel till den stackars tjejen som kopplade mig vidare...




Kommentarer
Postat av: Q

tell me about it..... en god vän till mig råkade ut för exakt samma sak....suck! :-)

2006-10-18 @ 16:02:50
Postat av: Markus

Är tele2 det bästa alternativet?

/M

2006-10-18 @ 16:37:23
Postat av: Anonym

Bara en liten detalj....det heter Besserwisser och inte Wesserbisser...:)

2006-10-18 @ 17:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback