Kreativ kommunikation

Inser att min föregående rubrik påminner om titeln på en  webbplats med ett examensprojekt i kreativ kommunikation. Webbplatsen heter riktig kille och har ett par år på nacken.

Riktig kille ger ordet "stalker" en helt ny dimension. Projektet är också ett utmärkt exempel på hur du får en läsare att köpa riktigt absurda saker genom att gradvis skruva upp nivån av absurditeter. För inte är väl historien sann? Eller? I de kommentarer* som andra läsare kan lämna finns båda teorierna...

Om du vill läsa historien om "riktig kille" rekommenderar jag att du börjar från dag 1. Likaså vill jag att du förstår att jag inte ställer mig bakom allt på sidan utan endast tycker att sidan är ett intressant exempel på hur man kan kommunicera med en text. Om du har svaga nerver kanske du till och med ska låta bli att läsa storyn...



*Tyvärr finns inte kommentarerna från webbplatsens start med längre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback