Riktig glass

I måndags var min kära fru och handlade mat. Något man gör då och då. Men i måndags var det något särskilt. Hon köpte en present till mig. Ett paket glass från Ben & Jerry's. För att till fullo förstå min glädje över den presenten måste man känna mig IRL. Jag är tokig i glass. Mest tokig är jag i riktig glass, ni vet sådan glass där man förstår merparten av innehållsförteckningen. Sådan glass som är hård när den kommer från frysen därför att den består av riktig grädde och inte av en massa konsistensgivare som gör att djupfryst "glass" fortfarande är mjuk. Den dag som riktig glass är mjuk då den tas från frysen har din frys gått sönder...

I måndags fick jag ett paket riktig glass:

Glass

I innehållsförteckningen läser man bland annat att det är 26% grädde i glassen och jordgubbsylt med 72% jordgubbar... Den ska jag njuta av efter lunchen.



Ljuspunkter
- Bilen gick igenom besiktningen utan anmärkning.
- Riktig glass på riktiga råvaror.
- SVDs matbilaga "Vårköket".
- Klippa mig i eftermiddag.
- Vara kompledig.

Mindre ljusa punkter

- Vårväder till förväxling likt höstväder...



Kommentarer
Postat av: SMÄM

Mmmmm... riktig glass... mmmmm -homer simpsons-


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback