Sugen på ett byte...

Med undantag för min mor torde jag och min kära fru vara två av landets sista mobilanvändare utan en smartphone. Ser man dessutom till vår åldersgrupp, dit min mor då inte hör, blir jag än mer säker. Vi utan smartphone är helt enkelt utrotningshotade. Men nu börjar det hända saker... Teknikintresserad som jag är kan det tyckas konstigt att jag inte har en smartphone men när jag bytte mobil senast (drygt två år sedan) fanns det ingen jag ville ha. Iphone finns inte på kartan för min del och Android var inte moget då.
Frun har inte brytt sig. Tills nyligen. Nu har ett intresse väckts även hos henne - det finns ju en hel hög roliga spel som kan roa en fyraåring när så behövs...

Men vad ska man ha då? Iphone är fortfarande inte aktuellt av olika skäl. Har full förståelse för de som gillar den men det är inget för mig. Android då? Absolut. Men... Man kan pilla med allt (och jag menar allt, googla ex.
custom roms). Risken är överhängande att jag kommer vilja det också. Pilla. På allt. I telefonen. Till min frus stora förtret - det kanske inte klassas som särskilt socialt att sitta flera kvällar i rad och bara fippla med telefonen...

Lösningen? Kanske Windows Phone 7.5? Med den senaste uppdateringen finns fullt stöd i Sverige. Det är färdigt från start. Flyter på. En hel massa snygga lösningar för kommunikation via alla upptänkliga kanaler. Har läst på lite och det ser riktigt bra ut:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback