Är du en frukostmänniska?

Jag är det. Totalt. Kan i princip inte lämna hemmet utan att ha ätit frukost. Försovit mig brutalt? Absolut en tallrik yoghurt innan jag stressar iväg. Skjutsa brorsan till Arlanda 05:30? Självklart går jag upp tidigt nog för att hinna med en smörgås. Allt annat vore otänkbart.
Frukosten som dagens viktigaste måltid? Det var jag som uppfann uttrycket... Tror jag.

En lyckad vardag vill jag hinna sitta ner i 20 minuter för att äta i lugn och ro. Helger? Det dubbla. Eller tredubbla. Helgfrukostar är en konst. Något man egentligen borde bjuda hem vänner på. Yoghurt. Hemmarostad müsli. Ett par smörgåsar med lite gott pålägg. Kanske ett glas juice. Absolut en kopp nymalet och nybryggt kaffe. Eller två. Amerikanska pannkakor med lönnsirap som avrundning? Inte mig emot...

Nationaldagsfirandet förra veckan inleddes med en riktigt härlig frukost. Fjällyoghurt med hallon, ciabatta med fin, rökt skinka, mimosasallad och lite grönt samt italiensk salami, brie, tomat och sallad. Kaffe. På uteplatsen. I solen. En perfekt start.

Kommentarer
Postat av: Smäm

Så om du blev hembjuden till någon på frukost, skulle du då lämna hemmet utan att äta frukost först är frågan? :)



Den däe mackan ser skitgod ut. Blev sugen på en nu.

Postat av: [SH]

Nix, jag skulle äta lite frukost hemma först.



"What about second breakfast?" :)

2011-06-14 @ 06:58:04
URL: http://essha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback