God fortsättning!

Julafton är förbi. Har firat en osedvanligt grön (lugn, jag har inte blivit vegan...) jul. Frånvaron av snö är i det närmaste total och inte ens Bing Crosby lyckas råda bot på det hela med sin White Christmas.

 

Så nu sitter man här, hemma hos svärmor och svärfar. Klapparna öppnades igår, faten med julmat börjar sina så här mot slutet av högtidens andra dag och magen min är lite rundare än vanligt. Men livet är bra. I det stora hela. Saknar kaffekvarnen lite. Knäpp? Jag? Troligen. En aning i alla fall. Fick en fin julklapp av min kära fru, en Clever Drip:

Vore kul att få provbrygga en kopp. Eller två. Bryggaren sägs vara en av de enklaste vägarna till en god kopp kaffe. Men för att prova denna på ett seriöst sätt krävs en kaffekvarn. Och den är hemma i Uppsala. Men imorgon kväll, då är även jag där...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback