Bristande prisvärdhet

Med en liten tjej på tre veckor är strandlivet inget bra alternativ varma sommardagar... Men har man semester vill man ju gärna göra något mer än att sitta hemma. Igår åkte vi till Gränby Centrum. Mest för att byta en present som frun fått men även för att "göra" något.

Började med en lunch på
Forno Romano. Vedugnsbakad pizza. Gott. Faktiskt bland de godare pizzor jag ätit som legat på rätt sida hundralappen. Kostnad? 175 kr inklusive en extra dricka till lillkillen som dock nöjde sig med att äta av våra pizzor. Prisvärt? Absolut!

Lite shopping senare bestämde vi oss för att ta en fika. Valet föll på Barista Fair Trade Cofffee. Vi var i den delen av köpcentret. Lilltjejen behövde amma. Det passade bra. Beställde en cheesecake med pecannötter, en cookie och en chokladboll. Till det drack vi en dubbel espresso, en cappuccino och äppledryck (typ liten Mer men ekologisk och svindyr). Kostnad? 160 kr. Prisvärt? Absolut inte.
Endast 15 kr mindre än vår lunch. För saker som vi gjort bättre hemma (om det funnits en espressomaskin här hemma). Cookien var ok men de som ligger hemma i vår frys är avsevärt mycket bättre. Chokladbollen var ok men inte bättre än våra hemmagjorda. Cheesecaken? Medioker. Cappuccinon var bra. Min dubbla espresso var jag nära på att reklamera. Om kassörskan inte varit så oserviceminded och om jag varit själv (min fru kan tycka att sådant är pinsamt) hade jag gjort det. Det hjälper inte att en av stadens snyggaste espressomaskiner står bakom disken om man inte begriper att en espresso kräver en varm kopp...

Förstår om jag framstår som en gnällig typ men det är jag inte. Egentligen. Jag vill bara ha lite valuta för pengarna. Bang for the buck. Betalar gärna lite mer för att sitta i en trevlig miljö och äta gott men kostar det premium ska det också smaka premium. Och det gjorde det inte här. Det bara kostade.


Näe, fler besök på Barista blir det troligen inte. Rekommenderar hellre ett besök på Kardemumma eller Vardein & Co. Kostar "premium" men levererar också.

Kommentarer
Postat av: smäm

Håller helt med, pizzorna där är hur goda som helst. Dom och pizzaköket har bland dom godaste i stan tycker jag.

Postat av: Q

Kardemumma har riktigt bra fika, testa gärna deras egentillverkade glassar, super! :-)

2011-08-04 @ 13:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback