Nya finskor

Helt ärligt, det hade varit dags ett tag. Mina finskor var inte särskilt fina längre. Omoderna. Osköna. Osmidiga. O-jag-vet-inte-vad-allt... Sista jag hade dem på mig lovade jag mig själv att det var den sista gången. Närhelst jag behövde klä mig i kostym härnäst skulle nya skor införskaffas. Härnäst var idag. När stadens skobutiker öppnade var det jag som hängde på låset.

Tänker inte utelämna någon enskild butik men rent generellt var service usel. Och, nej, jag besökte inte Skopunkten eller andra butiker med uttalad lågprisprofil utan butiker där jag, av erfarenhet, kunde förvänta mig lite service. Exempelvis var jag ensam kund i en butik och gick runt och provade skor medan expediten stod bakom disken och gjorde ingenting. Visst, jag sökte inte kontakt mer än att jag tittade åt hennes håll ett par gånger men hon hälsade inte ens, än mindre frågade om jag önskade hjälp med något. Jag var välklädd, provade skor i prisklassen 900-1100 kr men verkade inte ens värd att hälsas på. Inte så att jag förväntar mig att bli uppassad men hur svårt är det att säga hej?

Efter att ha besökt fem butiker fann jag att jag fastnat för en sko från Clarks:

Goya Band i svart skinn.

Dock, Clarks har för mig alltid varit ett gubbmärke. Ja, bortsett från deras klassiska ökenkängor. För de är inte gubbiga utan bara väldigt snygga och en dag ska jag äga ett par sådana. Men i övrigt? Är inte Clarks gubbiga? Eller hade jag missuppfattat det hela? Kanske är det så att de har både snygga skor och mer gubbiga dito? Eller håller jag på att bli gubbe? Funderade inte så mycket mer på positioneringen av Clarks varumärke utan beslutade att jag numera ingår i deras målgrupp. Gubbe eller ej.

Kommentarer
Postat av: Q

Hmm, vissa borde helt enkelt inte ha ett serviceinriktat jobb. Skorna ser sköna och mjuka ut.

2011-04-06 @ 23:02:41
Postat av: henrik

inte för att kläder eller skor tillhör min hobby, men en sak vet jag att du är nog nämre gubbe än mig trots att jag är några månader äldre

2011-04-07 @ 20:46:56
Postat av: henrik

http://www.youtube.com/watch?v=isUFXNYT80k&feature=player_embedded



Så ska det nog se ut. en ny app eller vad det nu kallas för,finns det någon sådan app alltså som tvättar bilar också, inte bara luktar

2011-04-07 @ 20:50:35
Postat av: [SH]

Men Henrik, skorna är moderna. Tittade på flera liknande modeller från andra märken men dessa var överlägset skönast på foten... :)



Skönt aprilskämt förresten! Biltvättarappen kommer nog nästa år, och då vill jag ha en smartphone... :)

2011-04-07 @ 22:04:30
URL: http://essha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback