Mitt liv som Miljöpartist

Den senaste veckan har jag prövat ett annorlunda liv. Livet som Miljöpartist. Livet utan bil. Inte ett helt självvalt experiment dock. Bilen är på verkstad. Har inte heller gått så långt att jag börjat lagra ruttnande matavfall under diskbänken. Men jag har åkt lokalbuss. Tror det var cirka 10 år sedan sist. Insåg ganska snabbt varför jag inte gillar det. En sträcka som tar 10-15 minuter med bil tar 45 minuter med buss. Ett spontant och kort stopp i en butik gör att du precis missar en buss och får vänta 30 minuter till. Listan kan göras lång...

Häromdagen cyklade vi till Citygross och handlade mat. Man storhandlar inte när man cyklar. Man handlar det nödvändigaste. Dagen efter ringde jag brorsan och bjöd över honom på lunch mot lite hjälp att åka och handla.

Kommer dock avsluta experimentet i god tid före valdagen på söndag...

 - nej tack.


Kommentarer
Postat av: smäm

Sådant kan ju vara nyttigt att prova på ibland så man inser hur bra man har det med bil ;) Hoppas att du kommer undan lindrigt med verkstadsnotan också.

Postat av: Q

Håller med dig till fullo, jag gillar min bil och vill INTE leva utan den, livet blir så mycket roligare med bil.

2010-09-15 @ 13:55:19
Postat av: henrik

själv har jag 3 bilar + 1 till som jag inte disponerar själv, utan körs av min anstälde funderar endå att köpa en bil till, en leksak för vuxna men självklart har den en riktig motor som självklart dra bensin, mycket! återkommer om det när garaget är klart

2010-09-23 @ 19:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback