Värsta bästa presenten

För lite drygt två veckor sedan fyllde jag år. För trettifemte gången. Fick en hel del bra presenter, bland annat en GPS-navigator till bilen och Wii Sports Resort med Wii Motion Plus till vår (min?) Wii-konsoll. Min älskade fru hade också ordnat ett par speciella kafferelaterade presenter:

Swissgold 1-koppsfilter - ett spännande och enkelt sätt att brygga finfint kaffe.
Klippkort på 11 espresso hos Vardein & Co - stället i saluhallen som säljer kaffe och som har den överlägset bästa espresson i Uppsala. När hon var där snackade hon dessutom till sig den bästa presenten:

Plats nummer 11 (av 10) på en av de kaffeprovningar som hölls på den lilla kaffefestival som anordnades av Kristina på Vardein & Co. Tillställningen var full men min kära fru talade så snällt med Kristina att hon ordnade en plats till mig..! Kan man bli annat än lycklig?

Fredag förra veckan var jag där. Fylld av förväntan. Killen som ledde kaffeprovningen var ingen mindre än Johan Ekfeldt från Johan&Nyström, en riktigt kändis i den svenska specialkaffevärlden. Otroligt trevlig kille. Det var en fröjd för både smak- och luktsinne att få ta del av de sju kaffesorter som han presenterade. Visst har jag anat kaffets smakpalett flera gånger men inte på detta sätt. Allt kaffe bryggdes med en AeroPress (oerhört enkelt sätt att få fram fantastiskt kaffe) och smakerna varierade från träiga och kärva till söta, fruktiga med blåbärstoner. Syran i kaffesmaken gick från mild, nästan obefintlig till hög och krispig i Panama Esmeralda Geisha, ett kaffe som såldes till rena fyndpriset - 195 kr för 125 gram... Jag köpte inget, men jag är glad över att få ha smakat ett kaffe som räknas till det absolut bästa just nu.


Kaffet

Tack kära, älskade frun för värsta bästa presenten!

Kommentarer
Postat av: Anonym

för mycket kaffesup i hjärnan gör den trög !!!

Du är en rolig än steve

2009-09-14 @ 21:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback