Cykelservice

Är man lat? Eller är det åldern? Eller har jag blivit stadsbo fullt ut? Idag lämnade jag in min cykel hos en cykelreparatör för att byta däck, laga en punktering samt ordna nya bromsklossar till bakbromsen. Om någon för 10 år sedan hade sagt att jag nu skulle göra detta hade jag bestämt hävdat att personen skojade med mig - kunde man inte fixa felet själv på en cykel var den säkerligen så illa däran att det var skroten nästa. Jag antog att alla cykelmekare levde på att fixa cyklarna åt äldre damer samt flickor med långa naglar som dessutom bara har killkompisar utan gentelemannakänsla. Jag hade fel.

Nu är jag där, kund till en cykelmek. Vågar mig dock inte på att gissa varför jag är det - inget av alternativen känns särskilt smickrande...


Kommentarer
Postat av: Marlene

Själv ser jag det som så att jag bidrar till att nån annan får jobb när jag lämnar in min cykel. Alla får vi dra vårt strå till stacken för att BNP ska lyfta :-)

2009-04-23 @ 23:28:18
Postat av: smäm

abbas cykel på kungsgatan (tror jag det är) fixar allt sådant för hundralappen. inte orkar man stå själv och fixa då inte!

Postat av: [SH]

Marlene, numera är även jag inne på BNP-linjen... :)

2009-04-25 @ 22:06:03
URL: http://essha.blogg.se/
Postat av: Philip Kottorp

argh!!!!!!!!!!!!!!!!! Trodde jag inte om dig!

2009-06-09 @ 19:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback