Läskiga Lars

Har tittat en del på kvällens tv-sända partiledardebatt. Lars Ohly är en otäck filur utan verklighetsförankring. När han talar låter det som att vi (jag och min kära fru) är nära på höginkomsttagare när sanningen är att vi ligger ganska nära medelinkomst. Vi borde, enligt Lars, beskattas hårdare. Själv lever Lars gott på ett skapligt arvode från riksdagen. Ett arvode som ligger långt över min inkomst. Ett arvode, som jag inte missunnar honom på något sätt, som gör att han saknar kontakt med den verklighet och det skattetryck som de flesta lever med.

Lars är läskig på fler sätt. Han tror inte att vi föräldrar klarar av att bestämma hur vi önskar ta hand om våra barn, hur vi önskar dela föräldraförsäkringen mellan oss. Han vill kvotera. Hälften var är hans melodi. Lämna oss ifred, Lars. Låt oss leva våra liv fria från dina ideologiskt baserade pekpinnar.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback