Imageskada

Var på Hyllan igår. En leverantör hade bjudit mig och kollegorna med respektive på "Wallmans Schlagerbaren på turné". Sittande middag med underhållning i form av en massa schlagerhits från förr och nu. Hur trevligt som helst. Speciellt när det var alldeles gratis. Det var bara en liten besvärande detalj. Kvällen lämnade en spricka i min image. Jag gillar ju inte schlager. Följer melodifestivalen mest för att "alla andra" gör ju det. Man "måste" ju hänga med i snacket... Själv så gillar jag jazz, blues, en del hårdrock, pop som inte är för lättsmält, klassisk musik, opera... Men inte schlager. Hur trovärdigt är det när man gapat sig hes medan man sjungit med under kvällen?

Kommentarer
Postat av: Sis

Sjög du med i schagerlåtarna!? Ha ha ha, det skulle jag vilja ha sett (och hört)!!!

2008-11-04 @ 16:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback