Ordningen återställd

I onsdags kom fru och barn hem. Äntligen. Dessvärre blev det ingen myskväll hemma för min del. Jag och mina kollegor var utbjudna på restaurang av en leverantör. När arbetsdagen var slut tog vi sikte på Marco's. Efter att ha läst UNT:s recension och hört kollegor berömma stället var förväntningarna högt ställda. Marco's levererade.

Restaurangen är inte särskilt stor med sina cirka 60 sittplatser och beroende på vilka sällskap som är där kan ljudnivån bli ganska hög. Just ljudnivån var nog också det största minuset hos denna pärla till kvarterskrog. Inte så att jag förväntade mig stilla viskningar men det är kul att höra vad bordssällskapet pratar om.
Maten, det viktigaste, då? Utmärkt. Inledde med blinier som serverades med löjrom, gräddfil och tre sorters lök. Riktigt gott med en blini som låg kvar i sitt varma järn och därför var perfekt frasig på ytan.
Till varmrätt beställde jag lammlägg som serveras med lammkorv, honungsrostade rotfrukter och en sås på grovkornig senap. Det var riktigt gott. För egen del tar jag mig sällan tid att tillaga de där köttbitarna som kräver lite mer tid och därför är den en fröjd att få sätta sig ner och äta sådan mat. Köttet var mycket mört och smakrikt. Tillbehören ett gott och mättande komplement.
Dessert då? Själklart! Ni känner väl mig..? Valet föll på Max Glass. In kom ett glas med mumsig chokladkräm i botten, ovanpå krämen ett lager med kardemummadoftande kaksmulor och ovanpå det ett par kulor fin vaniljglass. Det hela toppades med kanderade pinjenötter och några jordgubbsklyftor. Behöver jag nämna att glaset skrapades ur noggrant? Att inte heller denna restaurang serverar någon vidare espresso är glömt och förlåtet...


Torsdag kväll då? Blev det något familjemys då? Nix. Årsstämma i vår bostadsrättsförening. Jag gick från suppleant till ordinarie ledamot i styrelsen. Ska bli intressant och lärorikt.


Fredag kväll. Myskväll! Det blev en av våra senaste myskvällsfavoriter: Kycklingsallad med quinoa och grillad halloumi. Mycket gott! Mycket skönt att sitta hemma med lilla familjen en kväll också. Trist bara att LHC inte piskade HV71 även i den tredje SM-finalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback