Hur svårt kan det va'?

Får då och då undersökningar, via e-post, ifrån RAM. Den senaste handlade om relationer. Kul, tänkte jag. Kanske kan man bidra med en lite sundare och lite mer värdekonservativ syn på det hela? Börjar med att svara på enkla frågor om kön, ålder, storlek på bostadsort samt vad man tycker om sin nuvarande relation. Inte särskilt svårt, jag vet både hur gammal jag är, mitt kön samt att jag älskar min fru. Nästa fråga löd så här:

Vad av följande påståenden passar in på dig?
*  Jag är/har någon gång stannat kvar i ett förhållande endast för att det var ekonomiskt fördelaktigt
*  Jag kan/har någon gång inte kunnat göra slut på ett förhållande på grund av att jag inte ville bli ensam
*  Jag är/har någon gång stannat kvar i ett destruktivt förhållande då jag fortfarande var väldigt kär i personen och inte klarade av att göra slut
*  Jag är/har någon gång stannat kvar i ett förhållande endast för att jag inte orkade ta tag i situationen
*  Jag är/har någon gång stannat kvar i ett förhållande endast för att jag var rädd för partnerns reaktion om jag skulle göra slut


Om inget av ovanstående påståenden passar, vad svarar man då? Lämna obesvarat och klicka "Nästa" fungerar inte. Jag förstår inte, hur svårt kan det vara (jättesvårt ibland) att göra en undersökning där svarsalternativen passar fler än den som skrivit frågorna?

Hur löd då resten av undersökningen? Ingen aning, jag kom aldrig vidare...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback