Att komma till insikt

Fick e-post igår. Inget ovanligt i sig. Detta kom från ett diskussionsforum och indikerade att det kommit ett svar på en diskussionstråd som jag bevakade. Tråden skapades april -05, hade några inlägg då och verkade ha en sista dödsryckning december -06 i form av ett inlägg. Nu hade alltså något nytt postats där. Tråden handlar om att återskapa raderade filer och detta postades igår:

"hälp!!


datorn krshade jag jag formaterade om hårdisken alla bilderna jik bort går det att återskapa dom??"



Jag vet, man ska inte driva med någons okunskap om datorer men i detta fall kan jag inte låta bli. Killen vet ju uppenbarligen hur han formaterar hårddisken. Rimligen vet han också att hårddisken raderas vid en formatering. Han insåg dock inte vidden av "raderas". Uppenbarligen.
Hoppas att han får hjälp och dessutom lär sig ta backup...


Kommentarer
Postat av: Emil

Jag förvånas mer över hans bristande kunskap vad det gäller det svenska språket.

Postat av: [SH]

Du har helt klart en poäng där...

2008-04-21 @ 05:35:10
URL: http://essha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback