Uteliv

Lugn, jag har inte blivit oansvarig och stuckit ut vind för våg. Jag är (försöker iaf att vara) en ansvarstagande pappa. Men jag har en snäll fru. Hon tyckte att det var helt ok att jag följde med mina kollegor ut på restaurang när en leverantör bjöd. Vi var på Restaurang Carl Philip. Fastnade för följande alternativ som varmrätt: Pepparstek, flamberad oxfilé, sockerärtor, dragon- & konjaksås och potatisgratäng. Tror det var den godaste köttbit som jag ätit ute på restaurang någonsin. Och såsen... Mums.

Det blev helt enkelt några timmars trevlig samvaro med kollegor. Kollegor som alla redan har barn Kollegor som gratulerar otroligt mycket. Känns nästan som att de tycker att det är lika stort som jag själv tycker att det är, detta med vårt första barn. Inser också att man tas upp i en ny form av gemenskap när man fått barn. Den typ av gemenskap där andra föräldrar minns och berättar om hur det var när de fick sitt första barn. För första gången kan jag relatera till dem. Känns vuxet.

Även om det var en trevlig kväll ute var det dock inget mot hur trevligt det var att komma hem till fru och barn igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback