Ränderna går aldrig ur

Såg på fyrans nyheter. Socialdemokraterna har presenterat en skuggbudget. Lite av en icke-händelse. Om den inte gav sådana kusliga flashbacks till förtryckets tid. Den tid som rådde för cirka 13 månader sedan. De har hittat en ny patentlösning på hur det ska skapas fler jobb här i landet:

* Högre skatt för de som arbetar
* Högre ersättning till dem som inte arbetar utan har A-kassa
* Lägre avgift till A-kassan

Per Nuder, en man som sänder obehagliga rysningar genom kroppen, svarade surt på reporterns fråga om hur ovanstående skapar nya jobb: Vi sänker inte ersättningen från a-kassan för att finansiera skattesänkningar för miljonärer.
Sedan började han svamla något om hur trygghet i form av en hög a-kassa gör att fler byter jobb. Hmmm... Trodde de hade testat klart den modellen och insett att den inte fungerar. "Tryggheten" gör att folk struntar i att ta ett jobb därför att det är bekvämare att gå hemma och dra än att jobba och jobbet betalar sig inte tillräckligt bra.

Per Nuder, jag är inte miljonär. Jag lovar. Jag har fått sänkt skatt. Jag lovar, även det är sant.


Miljöpartiet höll med sossarna men hade ett tillägg:
Höj bensinskatten och satsa på järnvägen.

Till alla miljömuppar vill jag meddela att det inte går tåg till ICA Kvantum. Hör hur ni svarar: Ta bussen då! Ok, om jag ska ta bussen för att storhandla på ICA Kvantum i Gränby Centrum tar det 45-65 minuter. Enkel resa. Med bil går det på 10 minuter. Om det är mycket trafik och rött ljus överallt.
Med bil är det möjligt för mig att åka och storhandla efter att jag kommit hem från jobbet. Med buss vore det en mardröm. Inte bara för att jag får släpa de tunga matkassarna en avsevärt längre sträcka än från vår carport.



Vem kan skapa en 80-talsinspirerad knapp med texten "Rör inte mitt bensinpris"?

Kommentarer
Postat av: Markus

Mycket, mycket bra skrivet! Man skulle även kunna tillägga hur otroligt röd den svenska journalistkåren är. Socialdemokraterna mm ger denna skuggbudget, det är som om sossarna inte fattat att de inte är i regeringsställning, men inte nog med det, det verkar även som om den svenska journalistkåren heller inte fattat. De ger massor med tid till denna för Sverige just nu ovesäntliga budget, men intervjuar vår finansminister när han kommer åkande i en rulltrappa. Sista ordet får Vänsterpartiet och kommentaren "de tar från de fattiga och ger till de rika" i en kommentar gällande nuvarande regeringen. När man hör sådana kommantarer och att de får avsluta ett inslag som ett kreschendo (hur man nu stavar till det) då ryser jag som du. Detta liknar Sovjet och andra länder som forcerar en viss vilja på folket.
Jag bara tänkte en sak; Vem vill vara sosse idag?? I en välfärd?? Sossarna har haft sin storhetstid det är dags att de blir marginaliserade i vårt land.

Postat av: thomas

Röd press? Åh, nej. Kolla efter vilka som äger vilka tidningar. Och att lägga en skuggbudget är väl inget konstigt. Sker ju nästan pliktskyldigt hela tiden. Och uppmärksamheten; den som skriker högst och fulast får väl mest uppmärksamhet. Och i vilket land forcerar man INTE en viss vilja på dess folk? Yo! Ha´et /tom

2007-10-07 @ 02:12:09
URL: http://tomaround.blogspot.com/
Postat av: Prebenanneli

Greetings. This site is so full of information

2010-04-22 @ 08:04:01
URL: http://prebenanneli.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback