Om pengar inte begränsade...

...möjliga investeringar hade jag åkt ner till Volvo-handlaren och bokat en ny XC70. Provkörde en sådan idag. Mycket trevlig bil. Rymlig. Kanske den optimala familjebilen så länge fem platser räcker. Sexcylindrig motor och en automatlåda med lika många steg gjorde körningen väldigt trevlig. Bra gasrespons och mjuk växling. Fantastiskt sköna framstolar. Och det bästa av allt:

Tystnaden

Även i ganska generös motorvägsfart vore det inga problem att föra en tämligen lågmäld konversation. Det var så lite väg- och motorljud att återkopplingen till hur fort det gick blev lidande. Uppemot 100 km/h på en lite kurvig 70-väg (självklart med bra sikt) varken kändes eller lät som att det gick i snabbaste laget. Trevligt.


image121
Jag kör Volvo XC70. Notera de stiliga visarna på hastighetsmätaren och varvräknaren.

Erkänner villigt att jag är lite såld på bilen. Den var riktigt kul att provköra.




Kommentarer
Postat av: Q

Jag tror dig....coola visare!

2007-10-04 @ 13:08:06
Postat av: Markus

Snygg!

2007-10-04 @ 20:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback