Idol-fel

Bara att krypa fram. Bekänna det. Kanske inte särskilt originellt, men:

Vi följer
Idol på TV 4. Inte helt slaviskt men vi följer det. Tycker att det är helt ok underhållning en fredagskväll.

Kanske kommer vi (jag) att sluta med det nu. De som röstar har ju uppenbarligen noll koll. Rösta själv då, kanske du säger. Glöm det, jag röstar inte i TV-program. Rent principiellt.

Varför ska jag då sluta titta nu? Därför att ikväll åkte årets bäste deltagare, Daniel, ut. Om han åkt ut på grund av ett uselt framträdande hade det varit ok. Då hade han aldrig åkt ut. Med Idol-mått mätt har killen aldrig gjort ett uselt framträdande. Han åkte ut för att hans framträdande under kvällen var så bra att en massa som brukar rösta trodde att allt var lugnt och därför struntade de i att rösta. Eller tröströstade på någon som juryn, helt befogat, gett dålig kritik.

Idol är numera ett hyfsat trist program.

Inte så att jag tycker att Daniel är det största som hänt musik-Sverige sedan Carola men i Idol har han varit en liten ljuspunkt. Som nu är borta. Fast killen lär ju kunna välja skivkontrakt ändå - den talangjägare som inte vill "signa" honom nu är inte född. Man ska ju, som bekant, smida medan järnet är varmt...


Aftonbladet skriver.
Expressen likaså,
Och typ halva blogg-Sverige.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback