Mycket räkningar och lite lön?

Har du känt så någon gång när du börjat summera räkningarna och jämfört med tillgångarna? Då kan du fundera på hur malaysiska killen Yahaya Wahab kände det när han fick sin avlidne fars mobilräkning. Den var på 806 400 000 000 000 ringgit - typ 1 540 062 720 000 000 svenska kronor.

Lite proportioner:
- Telefonräkningen var drygt 576 gånger Sveriges BNP för 2005.
- Jag har Telia som mobiloperatör och om jag åkte till Benin* och ringde hem till frun skulle vi kunna prata i ungefär 45 633 142 år...

Telebolaget ville dessutom ha betalt inom 10 dagar.

Storyn hittade jag hos
The Register som skrev om den förra veckan. Nyheten verkar dock vara äldre än så - MSNBC skrev om den i april 2006. Frågan är om det är sant... Jag vet inte.





*Det dyraste landet jag hittat att ringa ifrån, 64,21 kr eller 60,76 kr per minut beroende när på dygnet du ringer.


Kommentarer
Postat av: Teodorseline

I like your website. Its web design is very cool and looks a Web Design Expert work. Regards,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback