Kändisblogg

Sveriges mest lästa blogg just nu är Att vara Alex Schulman. Jag är normalt ganska ointresserad av kändisbloggar. Läser mest bloggar av, för mig, mer eller mindre bekanta personer. Någon blogg av för mig okänd person följs också. Bara för att den är intressant.

Att läsa om Alex Schulmans liv och leverne kring Stureplan har liksom inte intresserat mig. Inte förrän SVD:s Anna Larsson gick till angrepp på Alex med krönikan Stureplanskulturen har kommit till Aftonbladet. Det blev liv i bloggvärlden. Överallt skrevs det om Alex och Anna. Just nu ger en sökning med Google nästan 19 000 träffar där de båda nämns med för- och efternamn. Bloggvärlden delades. Vissa med den åsikten att Anna har helt rätt: Alex är ett svin. Andra, inklusive Alex, ansåg att Anna missat poängen. Alex är ironisk. Driver med ytligheten runt "stureplanskulturen". Var ju bara tvungen att försöka förstå vem denne Alex är. Ville ha en egen åsikt. Nu lutar jag åt det senare alternativet. Alex verkar vara en kul kille, även om han går väl långt ibland.

Nu har jag alltså suttit och läst en hel massa av Alex. Och upptäckt att han åtminstone kan få mig att skratta:

CARPE DIEM - BY ATTLING
Några utvalda kommentarer från mitt förra inlägg som gör mig...ja, lite dyster


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback