Onödigt

Efter att jag simmat i onsdags och kom till mitt skåp i omklädningsrummet såg mitt hänglås ut så här:

Lås

Någon hade roat sig med att bryta upp mitt lås och försöka stjäla värdesaker ur skåpet. Skriver försökte. Förövaren misslyckades kapitalt. Plånbok och mobiltelefon låg i ett värdeskåp medan jag simmade. Det enda av större värde som fanns i skåpet var en utomordentlig fickkniv. En sådan man inte får bära på allmän plats men som alltid ligger i ryggsäcken. Ryggsäcken jag har badkläderna i. Samma ryggsäck som används om man ska ut och grilla. Därav kniven i ytterfacket. Men den missade tjuven.

Det enda som hände var alltså att mitt hänglås förstördes. Och att jag blev arg. På korkade personer som ör dumma saker.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback