Lycklig!

Snart kommer jag att gå till sängs. Leende. Lycklig. Tacksam över att vårt land får en ny regering. Tacksam för att tillräckligt många hörsammade ropet och såg att den sittande kejsaren faktiskt var naken...


Ett par iakttagelser:

* Det var bilder från en valvaka med studenter i Uppsala. En vänstersympatisör kallade Moderaterna för "onda". Jag kan inte påminna mig om att jag hört någon alliansanhängare kalla vänstersidan för "ond", även om det ligger nära till hands med V och deras kommunistbakgrund...

* Alliansledarnas oförställda glädje och generositet gentemot varandra, inga sura miner över tappade röster på vissa håll utan ren glädje över att få möjlighet att förändra och förbättra vårt land.



Ljuspunkter
- Alliansen vinner valet
- Göran Persson avgår, inte bara som statsminister utan också som partiledare.
- Glädje, glädje, glädje...
- Varma, sköna höstdagar

Mindre ljusa punkter
- Sen kväll, trött imorgon...
- Svårprutad butikspersonal, återkommer nog...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback