Bättre förr?

Vissa säger att det var bättre förr. Andra vägrar tro att de kan lära sig något från tidigare generationer och vill helst uppfinna hjulet på nytt.

När det gäller bilar är jag benägen att hålla med den första kategorin. Det gjordes fler vackra bilar lite längre tillbaka i tiden. Då allt inte handlade om att ha lägsta luftmotstånd. Inte sticka ut från mängden för mycket. Då bilformgivningen fick vara individualistisk. Idag är det (nästan) bara sportbilar som är på det sättet. Det var därför som jag förra helgen tog med brorsan till en sportbilsutställning vid
Rosersbergs slott. För att njuta av vackra bilar vars ägare vet att vårda dem. Givetvis var kameran med.

Viper
Dodge Viper

Ventilhatt
Ventilhatten på en annan Dodge Viper.

Ferrari

Ferrari2
Visst var bilarna vackrare förr?

Alfa
Och vissa förstår inte varför jag gillar Alfa Romeo..!



Kommentarer
Postat av: Eva

Lite SOAP-inspirerade de där första bilderna =). Hade de inte några trevliga Mustanger?? Typ från -69??

Postat av: [SH]

SOAC blir nog inte lika spännande...

Det var lite ont om Mustanger, hade iaf inte tagit kort på någon sådan...

2006-09-05 @ 08:29:49
URL: http://essha.blogg.se/
Postat av: Kärin

ööhh... talar ni om samma sak nu?

2006-09-05 @ 17:45:16
URL: http://kaerin.blogg.se
Postat av: [SH]

Kärin, tror vi talar om samma sak. Snakes On A Plane och den ännu inte offentliggjorda uppföljaren Snakes On A Car...

Och Ford Mustang -69 (vilket jag inte hade några bilder på)

Eller menar menar Eva Simple Object Access Protocol och fyrbenta mustanger från -69? Eller något helt annat som jag isf totalt missat..?

*konfunderad*

2006-09-05 @ 18:33:04
URL: http://essha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback