Blandade kommentarer

Det händer ju en massa saker. Saker som vore kul att kommentera men som inte alltid hinns med när de sker. Man är ju liksom inte bloggare på heltid. Här kommer då några, till viss del, sena kommentarer:

I dagens SVD kan man på
insändarsidan se Ibrahim Baylans omdöme ifrågasättas. Och det med rätta. Det handlar om varför Finska skolor klarar sig mycket bättre än Svenska dito:

"Vet ni varför solen går upp på morgonen? Jag vet. Det beror på att jag slår upp mina ögon. Hur vet jag att det beror på det? Enkelt, varje gång jag slår upp ögonen på morgonen har solen gått upp. Alltså beror det på att jag öppnar ögonen.
På samma sätt verkar skolminister Ibrahim Baylan resonera, om man dömer efter artikeln i SvD 21 maj. Artikeln handlar om varför Finland får topplaceringar i internationella skolundersökningar. Det går inte att ge enkla svar för orsakerna är många och skiftande.
"
...
"Trots dessa mångskiftande och försiktiga resonemang om orsak och verkan säger skolminister Ibrahim Baylan att ”det enskilt viktigaste” för Finlands framgång vid internationella mätningar är att det inte finns friskolor i Finland. Hur vet Baylan att det ena beror på det andra? Enkelt, Finland får framgångsrika resultat och Finland har få friskolor.
Detta var humor. Mindre humoristiskt blir det när man begrundar vilka som tar beslut för oss och vilka argument de för fram som stöd kring sina beslut.
"



Danielsson. Det gick som jag och många andra trodde. Han avgick. Eller tog time out. Som det heter när man vill försöka rädda skinnet på någon som trasslat till det för sig. Tråkigt bara att socialdemokraterna lyckades få det hela att framstå som en kupp av liberala bloggare som skrev om ett otrohetsryckte. Detta trots att ryktet cirkulerat sedan flera månader... Men visst, lite credd kan man ju ge dem för att ha löst en pinsam situation på ett "snyggt" sätt. Undrar bara om det hjälper. JO kan visst tänka sig att ta in Danielsson igen...


Abba släpper "Ring ring" som mobilsignal. Har de äntligen förstått att den är ett måste eller har de ont om pengar?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback