Sjukt

Jag är förkyld. Det är sjukt trist. Så hade iaf Grynet sagt. Fast jag gillar inte Grynet. Men säger så ändå. Sjukt trist.

Vi var bortbjudna ikväll. Frun fick åka själv. Jag är hemma och vilar. Trist.

Ska på kurs för jobbets räkning imorgon. Två dagar. Tänker åka trots jobbig förkylning. Det är både kul och mindre kul med kurser. Kul att träffa folk, lära sig nya saker, äta god mat och få ett avbrott i det vanliga arbetet. Mindre kul att vara borta från frun. Det är något visst att gå och lägga sig tillsammans. Undrar om kollegan jag delar rum med kan sova i korridoren så att frun kan komma och sova över?

Var nere i city idag. MQ hade smygpremiär på sommarrean för deras stamkunder. Hittade en snygg piké. Frun hittade också en del kläder. Om det inte hade varit för förkylningen hade det varit en perfekt eftermiddag. Lite klädfynd. God glass och vackert väder. Mycket folk att titta på. Men förkylningen tog liksom udden av glädjen...




Ljuspunkter
- Skatteåterbäring
-
Ben & Jerry's Cherry Garcia
- Vädret
- Smoothie & Islatte i vår mixer
- Städad lägenhet

Mindre ljusa punkter
- Förkylning
- Hastigheten hos Blogg.se
- Förkylningen (igen)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback