Hur kom det dit?

Idag har jag och min fru röjt lite i vårt förråd. Det var då tanken kom. Vad gör alla dessa saker i vårt förråd? Hur kom de dit? Någon mer än vi som har en nyckel till förrådet och som brukar lägga dit skräp? Eller var vi bara oförmögna att kasta en massa saker när vi flyttade till denna lägenhet? Vad vet jag...

Exempel på saker som hittades och slängdes:

* En banankartong full med 10+ år gamla utländska (företrädesvis brittiska) inredningstidningar. Varför fanns de kvar? Vi har aldrig tittat i dem... Stilen känns inte aktuell och vi (min fru) prenumerarar på två stycken svenska så inspirationsmaterial saknas inte heller...
* Trasiga startkablar som jag var helt säker på att jag hade kastat. Är det verkligen ingen som burit tillbaka dem? (Hittade även mina hela startkabalr som lades ut i bilen...)
* Kartongen till en gammal CD-brännare. Hur lyckades den klara flytten hit?
* Murkna joggingskor. Fast de kanske inte var murkna när jag flyttade sist?
* En dunk med motorolja av okänd kvalitet som passade i förrförra bilen...

Men nu är allt ovanstående och en hel del till borta... Och det känns skönt!


Någon som vill köpa en nästan komplett mörkrumsutrustning av mycket god kvalitet? Apparaten finns fortfarande till försäljning i handeln och mitt exemplar är (tyvärr) oanvänt. Apparaten (Durst 370-M Svartvit) och objektivet till den (El-Nikkor 50/2,8N) kostar idag knappt 8700:- men jag säljer mina grejer för 1900:- och då ingår diverse tillbehör.



Ljuspunkter
- Nystädat förråd
- Hyfsat väder
- Rabarber- och jordgubbspaj

Mindre ljusa punkter
- Det finns ett förråd i lägenheten också...
- Pollen på bilen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback