Skräp

Jag är irriterad. Lite småarg faktiskt. Måste avreagera mig. Här. Nu.

1. Åkte bil idag. På Vaksalagatan här i Uppsala. En annan bil kör ut från en korsning. Föraren sitter med något som ser ut som en läsk från en stor multinationell amerikansk hamburgerkedja. Kan ha varit en milkshake också. Från samma kedja.
Efter ca 200 meter kastar han muggen. Rakt ut genom sidofönstret ner på gatan. Hade jag legat lite närmre hade jag tutat. Varför gör man så? Hur var killen funtad uppe i huvudet? Inte så att det är världens största problem. Men totalt onödigt.

2. Rökare. Förstår mig inte på dem. Tror de att de har någon sorts "Licens att skräpa ner"? Åk till det finaste naturområde du vet. Ett där alla är ordentliga och tar med sig skräpet. Gå sedan några meter på första bästa stig. Vad ligger det där? En fimp! Och sedan en till. Som om fimpar är någon speciell sorts skräp som man slänger varthelst man befinner sig.
Händer det något mysko med en rökares hjärna? Som då gör att de tycker att det är helt ok att kasta fimpar varthelst de är? Är det helt omöjligt att ta med sig fimpar tills de hittar en papperskorg? De bär ju redan på en cigarettask...



Sådär, nu har jag avreagerat mig. Passa er bara för att slänga skräp mitt på gatan i min åsyn...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback