I feel good

Vilken morgon! Äta frukost med frun. Skjutsa henne till jobbet. (Eftersom jag inte har en sådan här för eget bruk och vill ha bilen var det enda alternativet.) Komma hem igen. Läsa tidningen.

Sedan var det dags för förmiddagens högtidsstund. Top Gear. Detta motormagasin från BBC är det absolut bästa som visas på TV just nu. Prison break, Commander in chief, Vita huset - glöm det. Top Gear kör i cirklar runt dem alla. Med bakhjulen spinnande och skapandes svarta sträck i asfalten. Om min TV-tablå bara hade ett enda program per vecka skulle det vara Top Gear. Ja, ni fattar kanske nu...

Varför är det så bra då? Underbar brittisk humor. Underbar brittisk engelska. Massor av attityd. Massor av bilar som kostar mer än vad jag tjänar på ett år. Som körs värre än vad jag plågade min gamla Volvo (som helt saknade värde i pengar). Och programmet är inte speciellt grabbigt. Bara väldigt underhållande.

Så därför: I feeeeel good


Dagens bild:
Kycklingsallad
Gårdagens kycklingsallad med färska mango och kycklingfilé som stekts och puttrat i lite vin. Smakade bra. *imho*


Ljuspunkter

- Jag är kompledig. Hela dagen.
- Ska åka och klippa mig. Nu.
- Bowling och mat ikväll.

Mindre ljusa punkter
- Min fru är inte ledig idag.
- Respektive är (fortfarande) inte medbjudna imorgon kväll
- Top Gear sänds bara en gång i veckan.

Kommentarer
Postat av: Lallamen

Det är inte snällt att lägga in sådana där bilder :-) Här sitter man som ensam gräsänka med maken i Spanien och vem har lust att låta något puttra i vin då??? *ler snett* Bara det att det ser ju så gott ut...
Hoppas du har en trevlig kompdag. Thor ska kompa på fredag men då har han fyra barn att ta hand om. Lyllos honom, va? Själv ska jag laga bröllopsmat igen. Roligt att vara tillbaka på banan.

Kul att du börjat blogga. Du skriver både intressant och roligt så jag lär återkomma. Hälsa frun.
/Hemmamamman


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback