Gott och blandat

Nyklippt. Mätt. Belåten. That's me.

Att klipppa sig är fantastiskt. Bli schamponerad. Masserad i hårbotten. Ta det lugnt. Småprata med frisören. Komma därifrån nystylad. Trist att det är så dyrt.

Måste bidra med två citat från det avsnitt av Top Gear som jag såg på morgonen:
"You see the body and you think it's going to be as advanced as mud." - om en
Weismann MF3 (ny bil som ser gammal ut, typ)
"With a car like this, Val Kilmer can be in the movie and you still wanna see it." - de hade batmobilen från Batman Begins i studion.


Något helt annat. Titta på denna bild:
Skylt

Är det bara jag som läser skylten som "Kebab", "Vegetarisk kyckling", "Falafel"? Har de vegitarisk mat kunde det väl ha stått just "Vegitariskt" med ett "t" på slutet. Eller? Man kunde ju också ha tänkt sig en annan ordning på orden. Men inte. Den firma som gjorde skylten borde haft någon form av skyldighet att förklara att orden kan läsas på ett felaktigt sätt. Även om de har olika färger. Eller begär jag för mycket?
Slutligen vill jag bara påpeka att jag inte har något emot kiosken i sig, ägaren, hans verksamhet eller liknande. Jag hoppas att det går bra för honom. Vi behöver alla småföretagare som finns, oavsett brasch.


Är det överambitiöst att tina upp en semelbulle, vispa grädde, mala mandel, göra mandelmassa och montera ihop detta till en semla?


Ljuspunkter


- Nyslipade köksknivar
- Förkläde när man lagar mat. Det är INTE fjolligt att, som kille, använda ett förkläde. Iaf inte om det är svart och pryds av loggan från ett välkänt knivmärke.

Mindre ljusa punkter
- Laga mat till sig själv. Funkade bra när man var singel men är trist nu.
- Att jag inte är en av de VIP-gäster som är med på dagens förhandsvisning av nyal Alfa Romeo 159


Kommentarer
Postat av: SMÄM

Hahahahaha! Jag har sett den där skylten massa gånger... Jag tänker alltid "Vaddå vegetarisk?!"

Postat av: Kärin

Fast ska du gå runt o vara språkpolis på heltid hela livet blir nog inte ditt liv så långt...
(...för du lär dö av hjärtattack och vredesmod inom kort.)

Fick läsa "förkälde" många gånger innan jag fattade. ;)

2006-02-01 @ 18:09:37
URL: http://kaerin.blogg.se
Postat av: Kärin (igen)

Bara som ett tecken på hur ödmjuk jag är (...) så är jag här snäll och överseende att ge dig en länk som du kommer att gilla.
Jag håller inte med i tonfall och inställning men erkänner beredvilligt att den var allmänt kul i sitt utförande.
(det lät väl diplomatiskt o bra?)
(se länk nedan)

Postat av: Lallamen

Du gör det för att retas va?
Flashar så där med att du minsann har globalknivar. Bara för att de var slut när jag skulle köpa. Erkänn!!! ;-)

2006-02-01 @ 18:39:25
URL: http://hemmamamman.blogspot.com/
Postat av: [SH] svarar

Kärin: *rodnar, skäms och lovar att korrekturläsa bättre samt att inte blogga när jag har bråttom iväg*
Ang länken: YES! I am not alone! Jag känner igen allt (ALLT, ALLT, ALLT) som han beskriver. Det stämmer perfekt. Nu kommer största delen av min Mac-erfarenhet från operativsystemet före OS X men efter den erfarenheten kan jag omöjligt förstå hur Mac har fått så många anhängare före OS X. Nu har ju även alla Mac-anhängare något som vi PC-användare haft ganska länge: ett stabilt operativsystem.

Lallamen: Nej, jag retas inte... Skrev ju inte ens vilket märke det var. Kunde ju varit Sabatier eller något annat känt märke... :)
*tänker tillbaka på den tid då villiga riskkapitalister finnansierade mitt och andras inköp av köksknivar, prylar och julgranar från Letsbuyit*

PS Om du kommer förbi mitt jobb ska du få bra priser på Global - dock inga IT-bubbel-priser... DS

2006-02-02 @ 08:15:04
URL: http://essha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback