Det var bättre förr?

I alla fall när det gäller schlager. Tror jag. Numera har ju schlagerspektaklet omvandlats till SM i korta kjolar kombinerat med SM i ocker.

Inte så att jag är emot förnyelse. Inte alls. Men att sjunga på portugisiska? Sjunger de på svenska i Portugal numera?

En annan sak, finns det inga krav på att texten faktiskt har en innebörd och att den bör kunna fungera i ett lite mer internationellt perspektiv? Jag säger bara Electric Banana Band:

"Jag är en kameleont, en sorts blandning mellan kamel och dront." - den på engelska... Vilken hit! Och om de nu skulle representera Sverige, är det någon mer än jag som tvivlar på att Electric Banana Band saknar kultstatus i övriga Europa?

En annan sak är upplägget. Fyra deltävlingar och en andra chans innan final! Lägg ner. Byt ut. Genast. Rösta två gånger under samma kväll. Gör om, gör rätt.
 Ponera att du håller på en låt och röstar en gång vid varje tillfälle som ges att rösta. Du kan i värsta fall tvingas rösta fem (!) gånger innan spektaklet är över. SVT, ge mig mina licenspengar tillbaka - ni har ju redan ett vinnande koncept för att dra in pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback