Ord är inte alltid lätt

Teamet bakom blogg.se kan visst andas ut nu. Databasservern har uppenbarligen fått mer minne eftersom det gå att logga in nu. Här har man varit kompledig och haft olika saker att skriva om men har man kunnat logga in? Näe.

Såg på TV igår. Ett program om mer eller mindre otroliga hus. Det aktuella huset hade formen av en oktagon och kunde rotera - praktiskt om man alltid vill ha sol på uteplatsen. Eller skugga. Reportern var inne i någon central under huset och sade något om "...the guts of the house". Textningen löd:
"Här har vi husets tarmar."


För ett par dagar sedan skulle jag köpa fryst kycklingfilé. När jag kollade innehållsförteckningen lärde jag mig ett nytt ord: Neutralmarinerad.

Det är ett ord som används för att dölja det faktum att kycklingfilén pumpats upp med vatten för att öka i vikt. Den neutralmarinerade kycklingfilén bestod av 80 procent kyckling... Den skulle dessutom vara extra saftig. Extra svampig tror jag vore en bättre beskrivning...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback