Katten på råttan

Vi hade, fram tills vi flyttade, Glocalnet som leverantör av fast och mobil telefoni. Igår fick vi en faktura från dem på 40 kr. Halva beloppet var avgiften för nummerpresentation för månaden efter att vårt abonnemang upphört. De andra 20 kronorna var faktureringsavgift.

Sådana saker gör mig rätt sur. Jag får ringa, knappa mig igenom oändliga menyalternativ för att sedan spendera en massa tid i en telefonkö och jag kommer inte ens till en person som man kan skälla lite på. Det är liksom ingen idé att skälla på de i kundtjänst. De har ju inte gjort ett datasystem som är så korkat att det kan säga upp telefonabonnemanget utan att tillvalet "Nummerpresentation" inte sägs upp. Och dessutom skicka en faktura på tillvalet.

Det var när jag kommit fram till kundtjänst och fått mitt ärende åtgärdat som jag hör mig själv säga: Jag vill ha en kredit. Vet inte varifrån jag fick det men nu ville jag ha en kreditnota för min felaktiga faktura.

Killen på kundtjänst suckade och försökte slingra sig genom att hävda att han inte visst hur man gjorde det. Jag stod fast vid min begäran. Det finns säkert någon på ekonomi som kan ordna det, sade jag med vänlig ton. Han lovade att skicka ärendet vidare.

Nu kan ju någon undra vad jag ska med en kredit till. Har jag överdriven ordning på mina ekonomipapper? Tror jag att alla vill bråka med mig och därför vill ha krediten som bevis på att ärendet är avslutat? Nix. Jag vill bara att någon högre upp blir medveten om systemets brister. Kanske lite sur för att denne måste skriva ut en kreditnota och posta den. Förhoppningsvis gnäller denne ekonominisse lite på de som är ansvariga för systemets brister. Katten på råttan...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback