Ditt o datt

Eftersom tomten ännu inte hörsammat min önskan är det lite tunnsått med inlägg här i bloggen...

Måste dock kommentera lite saker från den senaste veckan:

* Sofias Salladsbar kunde man läsa om i Metro förra veckan. En liten salladsbar i Göteborg som drivs av ägarinnan och som har ett par timanställda vid luncherna. Facket ser denna salladsbar som ett så pass stort hot att de inledde en blockad mot henne. Varför? Hon ville inte teckna kollektivavtal. Ingen av hennes anställda önskade att hon skulle ha ett sådant. Endast facket. Valfrihet? Bara så länge du väljer rätt... Centerpartiets Fredrick Federley hävdar maffiametoder. Jag håller med. Någon som fortfarande undrar över varför jag aldrig kommer att gå med i facket?

* Läs Varför är liberaler så rädda för mamma? av Elise Claeson i Captus Tidning

* Fuglesang kom äntligen upp i rymden. Kvällstidningarna slår knut på sig själva för att framstå som den mest rymdvänliga tidningen. Kan bara tänka mig rubrikerna om allt exploderat vid start och Fuglesang omkommit. "Läsarna rasar: Förbjud rymdresor" hade bara varit en i raden av krigsrubriker. Det gäller att vända kappen efter vinden...

* Det är jul snart - var är snön?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback