Jakten på 72

Hade tvätttid imorse. Klockan 07:00 började den. Kom ner till tvättstugan och fann att någon hade lämnat sin bokningscylinder i dörren. *suck* Trevligt nog hade de i alla fall lämnat dörren till tvättstugan öppen. I själva "tvättstugehuset" finns det två tvättstugor men givetvis var den andra bokad så problemet löstes inte med ett snabbt byte av vald tvättstuga. Vet inte om jag är fånig men jag vill gärna låsa tvättstugan när jag lämnar den. Skulle inte vara så kul att bli av med större delen av klädinnehavet...

Så, hur lösa situationen? Jag bestämde mig efter visst övervägande att leta reda på lägenhet nummer 72. Är man inte uppe klockan 7 på morgonen får man skylla sig själv när man blockerar låset till tvättutrymmet...  Alternativet att äta frukostpicknick själv i tvättstugan och sedan läsa SVD till det var färdigtvättat lockade inte - det skulle behövas en riktig schysst fåtölj där nere för att ens överväga...

Jakten inleds. I det område som kan tänkas boka tvättstugan finns ca 200 lägenheter fördelat på en hel massa olika trappuppgångar. Vi bor i lägenhet 123. Efter att ha kikat i några uppgångar anade jag vartåt jakten skulle riktas. Väl framme vid rätt lägenhet var det bara att repa mod, testa morgonrösten, plinga på klockan och ta fram sitt bästa leende. En pigg barnröst undrar vem det är. Skönt, någon var ju uppe... Efter en stund öppnar en nyvaken mamma som ber om ursäkt och följer med ner till tvättstugan och löser mitt problem.

Resten av tvättiden var helt händelselös och lagom småtrist. Ser fram emot att ha både tvättmaskin och torktumlare i nya lägenheten...



Ljuspunkter
- Kladdkakan som frun bakade till mig innan hon åkte
- Det otroligt fina vädret.
- Blir bjuden på middag imorgon, det är så trist att äta själv...

Mindre ljusa punkter
- Frun är borta hela helgen.



Kommentarer
Postat av: nic

Jag har lägenhet 52, det vara nästan jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback