Kalasgott

Det tog en vecka. Typ. Att återhämta sig från förra helgens fyraårskalas för grabben. På lördagen var det kalas för hela tjocka släkten. Minus en kusin med tillhörande moster - de var sjuka. På söndagen var det barnkalas. Några vänner och deras barn - totalt nio barn mellan tre månader och fem år. De lät mycket. Väldigt mycket. Fast de verkade ha väldigt kul. Också.

Någonstans halvvägs genom onsdagen var den sista legoasken färdigbyggd. Sägs det. Jag jobbade. Vet i alla fall att jag byggde lego mellan 06:00 och 07:30 på måndag morgon...

Men det var inte för att skryta om mina legobyggarskillz (de är dock awesome) som jag skriver här. Tanken var istället att skryta om min kära frus kakbakarskillz. En tanke slog mig när vi packade ihop det fika som blev över på söndagen: Om vi blir arbetslösa kan vi alltid öppna ett kafé. Jag fixar stans bästa bryggkaffe och frun ordnar grymma kakor, bullar och tårtor. Garanterad success!

Detta är lite av vad som dukades upp i helgen:










Och det var ingen som protesterade på jobbet när jag ställde överskottsfikat i lunchrummet...

Kommentarer
Postat av: smäm

Wow, vilken tårta!

Postat av: Sis

Hennes skillz i kombination med hög ambitionsnivå är helt oslagbar!!!!

2011-10-23 @ 11:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback