Fredagsmys: Carnitas

Tacos, i den försvenskade varianten, sägs vara den överlägset vanligaste maträtten till fredagsmyset. Jag erkänner villigt. På denna punkten är jag en riktig Svensson. Det har blivit tacos mer än en gång på fredagskvällarna hemma hos oss. Visserligen sticker vi ut lite genom att vägra den färdiga kryddblandningen och istället krydda köttfärsen själva men det är fortfarande tacos.

 

Men i fredagskväll var det dags för en ny variant. Inspirerad av Icas kundtidning Buffé beslöt jag mig för att laga Carnitas. Receptet var detta, även om jag modifierade det lite genom att tillsätta en tesked chilipulver och en tesked mortlade spiskumminfrön till ett kilo fläskkarré. Till nästa gång (det blir absolut fler gånger) ökar jag mängden chilipulver lite och kompletterar med en hackad färsk chili för att få lite mer hetta.

 

Vi åt den underbart goda köttröran med de rekommenderade tillbehören; tomatsalsa, guacamole, rödlök, koriander och gräddfil. Fantastiskt gott.

 

Bild från ica.se.




Kommentarer
Postat av: Q

Låter och ser gott ut!

2011-03-28 @ 09:24:18
Postat av: alice

fin blogg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback