Bäst på tv just nu

Det finns tv-program jag gillar och det finns de jag inte bryr mig om alls. Är ingen seriemänniska, har inte försökt följa någon serie sedan Vänner gick (ja, jag vet att det går ständiga repriser fortfarande). Visst har jag följ Idol ibland, de senaste åren har jag dock inte brytt mig nämnvärt även om jag tittat. Det hela känns ganska tillgjort. Snacket om att den eller den har en av Sveriges bästa röster, att den nyss framförda covern är världsklass och liknande står mig upp i halsen. Det är inte trovärdigt. Vilket torde bevisas av att få Idol-vinnare blir riktiga stjärnor... Visst, det finns en hel hög som lyckats tack vare programmet också men i det stora hela känns det mest som en trygg och stabil intäktskälla för TV4 med dyra reklamminuter och en massa telefonröster.

Just nu går ett helt annat program på tv. I mitt tycke det bästa programmet på väldigt länge, 
Sveriges Mästerkock. Det är briljant. Deltagarna drömmer inte om att bli kändisar. De vill laga mat. Domarna är en samling sköna personer med hög kompetens. Det finns inga telefonröster. Programmet är genuint underhållande.


Bäst på tv - just nu.


Kommentarer
Postat av: Q

Brukar också titta på det och tycker det är rätt underhållande.

2011-04-07 @ 15:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback