Like no other

Idido Misty Valley. Smaka på det namnet. Det är det godaste kaffe jag smakat. Läs bara denna beskrivning från rosteriet:

"Kring staden Idido i regionen Yirgacheffe i Etiopien processas ett högst originellt kaffe; ett kaffe som tror att det är en färskpressad fruktjuice. Från högmogna kaffebär sker torkning och långsam fermentering direkt under solen och under oavbruten omrörning. Resultatet blir en explosiv fruktintensitet med dominans av mandarin, aprikos och söt lime. 

Av Solomon Worku har vi köpt en mikrolot på 50 säckar som är smått galet bra. Fruktig som aricha, men mer citrus och inte lika mycket jäst frukt. Passar utmärkt som bistro och brygg men även som espresso kommer varma söta citrusfrukter fram."

Personligen tycker jag att eftersmaken liknar blåbärspaj.



Ännu finns det lite kvar i min påse och jag ska njuta till den sista droppen...

 


Kommentarer
Postat av: henrik

det borde jag få smaka lite av, som okänslig kaffe drickare, specielt om det är svagt, hellre svagt en för starkt. kunde vara intressant och se vad jag tycker

2008-12-20 @ 17:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback