Oblygt kopieringsförsök

Såg Eragon igår. Varför? Den råkade finnas tillgänglig och jag hade hört ett par positiva ord om den. Det var ett misstag. Att se den alltså. Därför kommer här en varning för att du ska slippa göra samma misstag:

Se inte Eragon! Oavsett hur gratis du kan titta...

Anledningar:

* Oblygt försök att kopiera Sagan om ringen-triologin. Du kan sitta och bocka av ett flertal scener som är kopierade rakt av.
* Halvdant skådespeleri med gott om riktigt löjliga repliker där alla tycks ta allt på fullaste allvar. I originalet skämtas det även i de hetaste striderna...
* Specialeffekterna - vem bestämde att hjältens drake skulle vara blå?!?
* Oengagerande - efter ett tag känner du att du inte skulle bry dig ett dugg ifall hjälten dog...

Givetvis kommer det en uppföljare - såvida ettan inte drog in för lite pengar...


Nu kan det ju vara så att du tycker att Eragon var århundradets film. Det är helt ok för mig. Vi lever ju i ett fritt land... ;-)


Kommentarer
Postat av: Markus

Jag som faktiskt tycker att det är en bra film kan också se vissa svagheter i filmens produktion. Bla skåddesperarinsatsen av ledar-mannen i grottan under vattenfallet. Men jag såg filmen lite allegoriskt och då blev den kanon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback