Bildts blogg

De senaste dagarna har jag följ debatten om huruvida det är bra eller ej att utrikesminister Carl Bildt bloggar.

Bildtbloggmotståndarna* verkar mest frukta att deras makt att tolka och filtrera politikers uttalanden ska tas ifrån dem. Bertil Torekull tar priset när han jämför Bildt med Hugo Chávez. Vad har Chávez timslånga och oemotsagda mässande i nationell TV att göra med Bildts bloggande. Är inte själva debatten kring bloggen och Torekulls möjlighet att skriva det han skriver i sig bevis på att Sverige och Venezuela är vitt skilda saker? Tror journalister, likt Torekull, att de är de enda med förmågan att ta ställning till politikers uttalanden?

Jag läser med glädje Bildts blogg, den är personlig och välskriven och ger mig möjligheten att se en Bildt bortom det journalistiska filtret. Nu undrar jag mest när Reinfeldt, Hägglund, Olofsson och Leijonborg börjar blogga...




* Nej, de är inte emot bloggar i allmänhet utan endast utrikesministerns...

Kommentarer
Postat av: SMÄM

Dom borde ju ha all tid i världen att blogga. Din kommentar blev helt understruken i min blogg förut idag. Var d et med flit?

Postat av: [SH]

Nope. Har inte försökt stryka under något. Känner nästan för att överge blogg.se just nu - kan inte logga in då jag får meddelande om fel lösenord trots att jag vet att det är rätt... :(

2007-03-04 @ 18:54:57
URL: http://essha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback