Njutning i en box

Nej, jag syftar inte på någon ny hudkräm som får din hud att njuta och skänker ro till stressade själar. Jag pratar om Mapel Walnut från Mövenpick.

För ett par dagar sedan cyklade jag förbi, eller inte riktigt förbi, en Hemglass-bil. Såg den stå där på gatan där jag kom farande. Såg något mer också. Den stora skylten på baksidan av bilen som berättade att de sålde Mövenpick. Ni som känner mig vet att jag har svårt att motstå glass av kvalitet. Inget undantag denna gång. Jag bromsade in, tittade på listan med tillgängliga smaker och valde en som lockade mycket:

Maple Walnut - Glass smaksatt med lönnsirap och valnötter (nötkärnorna alltså, inte hela nötter...)

Den glassen är riktigt god. Riktigt, riktigt god. Inget man köper för att njuta var och varannan kväll om man inte ligger långt över medelinkomst men vid speciella tillfällen är den helt klart värd sitt pris. Låt den tina lite, bli lite mjuk. Servera. Ät. Njut. Känn glassens lena konsistens, den speciella sötman från lönnsirapen, hur väl den passar med nötterna...

Finns det något negativt med glassen då? Förutom priset? Skulle väl vara att frun gillade den lite väl mycket. Blir ju mer till mig om det saknas konkurrens...

Kommentarer
Postat av: Q

Den glassen är riktigt god!

2007-07-11 @ 23:35:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback