Projektet

I tisdags kväll fick jag en sådan här:


Nu kan man ju tänka sig att jag jublande säljer min helautomatiska maskin, köper en riktig kaffekvarn och börjara göra espresso på riktigt. Fullt så enkelt är det inte. Jag fick inte maskinen helt utan anledning. Den är igenkalkad. Totalt. Vattnet sipprar fram. När jag kör utan kaffe alltså. Med kaffe är det ingen idé att ens försöka.

Just nu står maskinen med en överdos av avkalkningsmedel. Om läget inte förbättras på ett par dagar kommer jag att skruva isär den och avkalka den vägen. Har ju inget att förlora...

Att bli fortsättad...

Kommentarer
Postat av: Kärin

Tur du förklarade vad det var. Trodde annars det var en bild från den senaste Vår bostad el nåt, duvet där man ska gissa på en liten liten bild vad det är för föremål o så kan man vinna en resa till Strängnäs.

Postat av: [SH]

Man kan klicka på bilden för att få se en större bild... ;)

2006-09-21 @ 18:06:19
URL: http://essha.blogg.se
Postat av: SMÄM

Älskade, älskade Uppsalavatten!

2006-09-22 @ 00:22:57
URL: http://smam.blogg.se
Postat av: Q

Har ju inget att förlora...
Nja det stämmer väl inte riktigt, jag menar du förlorar ju en massa tid. Tid som du kan använda på ett roligare sätt än att kalka av en espressomaskin.

2006-09-22 @ 14:50:50
Postat av: Markus

Om du lyckas...skulle det sitta fint med en kopp :=)

2006-09-22 @ 20:28:08
Postat av: [SH]

SMÄM: Tro det eller ej, det är vatten från kranar på Söder i huvudstaden som är boven i dramat.
Q: Det jag förlorar i tid vinner jag i kunskap, ska snart skruva isär maskinen...
Markus: Självklart bjuder jag på en kopp då :)

2006-09-23 @ 08:31:13
URL: http://essha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback