Antiklimax

Det var idag det skulle ske. Mobilen väckte mig obarmhärtigt när klockan visade 05:10. Vi skulle till Vaksala torg och sälja grejer som vi inte vill ha men som på intet sätt kunde klassas som skräp. Loppis verkade vara vägen att gå. Trodde vi.
Allt var planerat. Borsan skulle hjälpa till och hålla mig sällskap från att vi skulle ta vår plats runt 06:00 tills försäljningen tog fart. Frun skulle följa med och ta platsen för att återkomma senare med lite mer grejer. Jag hade ordnat med en egen liten växelkassa. Matsäcken var klar. Bilen lastades. Fem banankartonger med saker. Plus en liten utemöbel i trä.
Vi kom till torget. Möttes av en skylt med budskapet "Ingen loppmarknad. Lördag 14/10 är det ingen loppis påtorget. Uppsala kommun". En vakt från G4S* i logoförsedd stadsjeep såg till att påbudet efterlevdes. Bara att vända hemåt. Och ställa alla kartonger i förrådet. Till en annan lördag. Efter att vi flyttat. Suck.



Gjorde en flyttanmälan idag. Hos
Svensk Adressändring. När man beställer eftersändning kan man läsa följande:
"Eftersändningen gäller 12 månader och kostar 370 kr. Är du under 26 år kostar den 370 kr."

Tur att jag inte är under 26.


Ljuspunkter
- Flytta
- Det är Top Gear imorgon och videon är programmerad
- Nerpackade saker-

Mindre ljusa punkter
- Kommunens inflytande över Vaksala torg
- G4S-vakter
- Saker som kunde vara nerpackade men inte är det



*Urfångit namn på fd Falck Security

Kommentarer
Postat av: Joooohan

*Urfånigt namn på fd Falck Security... och en av de fulaste loggor som existerar på jorden, enligt min mening.

2006-10-14 @ 20:51:02
Postat av: SMÄM

Hahahahaha! Jag har en kompis som jobbar på Svensk adressändring. Måste pika honom om den fantastiska rabatten till folk under 26.

Postat av: [SH]

Joooohan: Håller med, loggan är ful. Plus att jag tänker på TV4 varje gång jag ser den...
SMÄM: Do so

2006-10-15 @ 21:44:54
URL: http://essha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback