Våffeldagen

...och givetvis ska det ätas våfflor idag. Med grädde, glass och sylt. Och kanske någon med lönnsirap - vilket är mycket gott (och sliskigt sött). Troligen blir det även en förrättsvåffla med skagenröra.

Och i min tanke förflyttades jag plötsligt till Stockholm. Till ett kafé där de lagar förrädiskt goda pannkakor av amerikanskt snitt. Givetvis serverade med just lönnsirap. Stället heter passande nog
Café Sirap och är väl värt ett besök även om det inte ligger mitt i city. Gå gärna dit riktigt hungrig - de har fantastiskt fina sallader och mycket goda smörgåsar. Och nej, detta är ingen kommersiell blogg där jag får betalt för att göra reklam.



Ljuspunkter
- Vår i luften och blå himmel med en skinande sol.
- Mjölk till våfflorna.

Mindre ljusa punkter
- Vattenansamlingar liknande mindre insjöar på gångbanorna.


Kommentarer
Postat av: Q

Ska nog besöka det där cafét, lät spännande!

2006-03-27 @ 14:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback