En pryl för mig?

Snart lämnar vi det enkla TV-tittandet. Det med en antennsladd från väggen till TV-apparaten. Det med ett uttag från com hem som ger de vanligaste TV-kanalerna. Allt inkluderat i hyran. Snart är vi i vår nya lägenhet. Utan uttag från com hem. Med en fiber från Telia.

Detta är en av få negativa aspekter med den nya lägenheten. Jag, som gjort det mesta* för att undvika det halvstatliga Telia, är nu låst till just Telia om vi vill ha TV via den indragna fibern. Alternativet är en väggmonterad bordsantenn från Clas Ohlson kombinerat med ett digital-TV-abonnemang från Boxer.

Varför då överväga helstatliga Boxer istället för halvstatliga Telia? Enkelt. Telia försöker leva kvar på den tid då de hade kontroll på alla telefoner, fast nu är det endast vissa digitalboxar som passar i deras digital-TV-lösning. Sist jag kollade fanns det två alternativ, en valig box och en med hårddisk. Den med hårddisk känndes inte helt färsk.
Ska man ha digital-TV känns det som att en hårddiskbox är det givna valet. Jag menar, ska det in en låda till där TV, DVD, CD-spelare, LP-spelare och förstärkare huserar måste den göra någon mer nytta än att låta mig se på TV - det har jag ju kunnat med befintliga grejer.

Det som gör Boxer-alternativet attraktivt är möjligheten att välja digital-TV-mottagare själv. Då skulle man kunna ha en sådan här sak från LG. Den har det intetsägande namnet DBRH198 men den kan desto mer. Det är en digital-TV-mottagare med plats för ett programkort, DVD- och hårddiskinspelare i samma låda.

Telia fixa, annars blir det nog Boxer. Måste bara testa att det fungerar med en sådan där liten antenn...




* Undantaget är mobiltelefoni, där har de helt enkelt bäst täckning.

Kommentarer
Postat av: Viktorstella

Great .Now i can say thank you!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback